Samen lukt ’t, dat is waarin wij geloven bij SchuldHulpMaatje Delft. Wij gaan respectvol, eerlijk en positief met elkaar om. We vinden het namelijk belangrijk dat je je bij ons veilig voelt.
Als lokale organisatie onderschrijven wij de gedragscode, de klachtenregeling en het privacybeleid zoals deze gehanteerd worden binnen de Vereniging SchuldHulpMaatje Nederland.
Gedragscode
Als organisatie, waarbij onze Maatjes, coördinatoren en bestuurders persoonlijk contact hebben met vaak kwetsbare mensen of in een gezagsverhouding staan, willen we voorkomen dat ongewenst gedrag of (seksueel) misbruik kan plaatsvinden, met alle ingrijpende gevolgen van dien. We willen dat onze hulpvragers, Maatjes, coördinatoren en bestuurders zich veilig voelen.
Onze organisatie vindt het daarom belangrijk dat er afspraken zijn over de manier van omgaan met elkaar en ook dat alle betrokkenen bij een hulpvraag zich veilig voelen. Dit kan alleen als men elkaar in zijn/haar waarde laat en elkaar met respect behandelt.
Onze gedragscode wordt door onze Maatjes, coördinatoren en bestuurders onderschreven.
Klachtenregeling
Ben je niet tevreden over hoe iemand van SchuldHulpMaatje Delft met je omgaat? Bespreek het dan zo snel mogelijk met de persoon in kwestie en/of met de coördinator.
Heeft een gesprek niets opgelost of bespreek je het liever niet met deze persoon of personen? Dan kun je een formele klacht indienen bij het bestuur van SchuldHulpMaatje Delft.
Doe dat schriftelijk en vermeld:
- je naam, adres en telefoonnummer;
- de dagtekening (datum);
- tegen wie de klacht is gericht;
- een omschrijving van het gedrag waar je een klacht over indient en wanneer dat gedrag plaatsvond.
Stuur je schriftelijke klacht naar het volgende adres:
Interkerkelijke Stichting voor Ondersteuning bij Financiën en Administratie
t.a.v. het bestuur
De Colignystraat 136
2628 HG Delft
Grensoverschrijdend gedrag
Gaat je klacht over grensoverschrijdend gedrag, zoals machtsmisbruik, financiële uitbuiting, discriminatie, racisme of seksuele intimidatie?
SchuldHulpMaatje behandelt klachten van deze aard altijd via een externe, onafhankelijke klachtencommissie. Voor meer informatie over deze landelijke klachtencommissie klik hier.
Lokale vertrouwenspersoon
Voor elke locatie van SchuldHulpMaatje is een lokale vertrouwenspersoon aangesteld. Als je een klacht hebt, kun je altijd met deze persoon contact opnemen om te overleggen. De belangrijkste taak van de lokale vertrouwenspersoon is namelijk het opvangen van de melder en aanspreekpunt zijn. Er wordt geluisterd naar je verhaal. Daarna wordt samen gekeken naar een oplossing en eventuele vervolgstappen.
De lokale vertrouwenspersoon voor SchuldHulpMaatje Delft is Suzanne Jansen. Suzanne is bereikbaar via e-mail: suzannejansen@righthand.nl en telefonisch op 06 20 32 39 01.
Als Suzanne niet in de gelegenheid is om op te nemen, spreek dan haar voicemail in en je wordt teruggebeld.